ourfamily

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 31 december 2014 21:25

Passar på att skriva lite medans jag lägger meya. På så sätt somnar jag inte själv :p Vi har nu ätit tacos och glassbomb. Sen parkerade vi oss i soffan för film. Vi 00.00 så ska christian och tindra skicka upp ljuslyktor. En av oss måste ju vara inne då meya sover och blev tydligen jag haha. Idag har vi stökat på hemma, tindra har varit ute och lekt samt varit hos mormor och morfar en stund :) Älsklingen kom hem med några nya badrums möbler också! Helt perfekt med mer förvaring. Hoppas han slipper bli utringd ikväll nu då <3 Jag ska strax smyga mig ut ur sovrummet och mysa ner mig med 2 av mina go grisar <3 hoppas ni som läser har ett lika underbart mysigt nyår med nära och kära! <3

Av Sandra - 31 december 2014 16:56

2014 har varit ett underbart år! Jag har så enormt mycket att vara tacksam över! Jag är världens vackraste döttrar och den bästa mannen man kan önska sig. Detta året så fick vi meya som kom med buller och bång på min 25 års dag :P hon hade bråttom ut tjejen så den förlossningen gick fort och enkelt

Vi gifte oss den 27/7 och det var en av de bästa dagarna i mitt liv! Tindra började första klass och det går riktigt bra för henne i skolan :) hon går på skridskoskola nu och vill sedan börja i bandy så det ska vi fixa! Jag har skaffat nya bekantsakper och sagt adjö till vissa. Ett händelserikt år har det varit! Jag ser fram emot 2015 och allt det har att erbjuda. Så spännande att jag startar året med att dra igång mitt företag! :D Det jag tar med mig in i 2015 är att sluta fega! inte vara rädd att säga precis vad jag tycker och ta vara på alla nära och kära



                                                                                                                                     

Av Sandra - 30 december 2014 13:19

Farmor och farfar var här nyss och meya skulle gå från mig till farmor så jag släppte hennes hand (då brukar hon sätta sig och krypa istället) men inte nu!! Nä nu gick hon ca 5 steg till farmor <3 trodde inte det var sant. Så vi satte oss på golvet och provade igen och det gick ju toppen att gå 5-7 steg mellan mig och farmor :) tindra tyckte det var super roligt och vi filmade henne när hon stapplade fram så pappsen får se när han slutar jobbet <3 här går det undan! Meya och tindra har precis badat och jag ville ju städa så jag fick den grymma iden att jag kan ju fasen börja skura i badrummet när dom badar får då kan jag ju vakta dom som en hök ändå hahaha istället för att bara sitta där göralös Nu ska meya vila och jag ska snart fortsätta skura :) Tindra har städat sitt rum jätte fint så får väl se om hon vill skura med mig eller om hon hellre leker ;) vad tror ni? :p

Av Sandra - 30 december 2014 07:19

Igår kom tindra hem så hon busade massa med meya och jag lagade mat. Efter vi ätit så somnade meya och vi satte oss och spelade samt pysslade en stund. Älsklingen fick jobba över lite så han fick äta efter oss :) Sen stack vi iväg på birsta en snabbis innan vi åkte och handlade mat. Vi köpte rislyktor också som vi kan skicka upp på nyår <3 vi smäller inga smällare! Jag vet hur hemskt det är att ha en hund som är livrädd för smällare och raketer sedan är det många barn som också tycker att det är otäckt. Så vi tänker inte bidra till att vissa får en skräckfylld nyårsafton <3 Jag funderade ju på att flambera kött på nyår men jag vart nedröstad haha christian kan ju få rycka ut på jobb och jag är för feg för att tända eld på maten själv :p så då skulle vi bli utan haha och tindra ville verkligen att vi skulle äta tacos så det blev det! Får se om tindra vaknar snart annars får hon väl värma gröten sedan då :) gjorde mannagryns gröt, var riktigt länge sedan. Nä nu ska det bytas blöja sedan lägga meya. Hon vaknade samtidigt som pappse klev upp idag ;)

Av Sandra - 29 december 2014 15:06

Tänkte försöka få ihop en års resume här till nyår men den kommer nog imorgon eller på självaste nyårsafton! Just nu lägger jag meya för en tupplur och tänkte börja med middagen. Snart kommer tindra hem! :D då ska jag fixa iordning hennes sluschy som hon tjatat om ;) imorgon ska jag nog städa lite. Är redan städat men lite extra putsning har inte skadat någon :p

Rakade huvudet på älsklingen i förrgår ;)

Såhär glad blev man av att träffa moster ;)

Av Sandra - 28 december 2014 20:39

Idag har jag inte mått särskillt bra i förkylningen, var väldigt slut på förmiddagen så vart mest vila. Sedan har Christians föräldrar varit här en sväng och druckit kaffe. Försöker fundera ut vad vi ska göra för mat på nyår, kanske flamberat meeen vi får se! har svårt att bestämma mig. 


Hittade massa gamla bilder från christians telefon här på datorn :)


Smekmånaden i västerås <3

 


go skruttan <3

   

Stolt pappa <3

,


Jag, tindra och edvin :)



 


På tjocken :P

         

Av Sandra - 27 december 2014 11:44

Jag kan verkligen inte sitta still! Nu har jag sprungit här med både dammsugare och trasa i högsta högg trots att jag blir helt slut. Ska bli skönt att ta en varm dusch och göra sig iordning lite.

Men vad händer på nyår då? Jo vi ska göra någon god middag och mysa på här hemma bara vi fyra <3 Christian har ju berdskap så bara dumt att bjuda hem folk på middag eller åka någonstans så vi håller oss på hemmaplan och myser istället :) tindra ville smälla nån smällare med christian så det ska dom göra. Hoppas jag inte blir sjukare nu då! Nä nu skrev älsklingen att jag skulle slå på en full kanna kaffe så antar att det kommer folk :p

Lite bilder på det jag och hjärtat fick, tjejerna fick så mycket så får se om jag samlar deras och tar nått kort eller inte :p

Av Sandra - 26 december 2014 19:12

Host och snörvel här hemma! Nu har även jag åkt dit :p älsklingen blev precis utringd på jobb så jag och meya kikar på nalle puh en stund innan hon ska sova <3 Vi försökte gå på birsta en stund idag men efter ca 3 minuter därinne så fick vi nog, vände och for därifrån! Var så sjukt mycket folk! Vi åkte en sväng istället så meya sov i bilen. Imorgon ska vi ut och äta med mina föräldrar och syskon.


Några söta muggar vi fick i julklapp <3

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards