ourfamily

Alla inlägg under augusti 2015

Av Sandra - 31 augusti 2015 20:53

Nu verkar det som att vi kan få flytta in lite tidigare ändå. Redan den 25 september! Så känner att vi har det vi gör haha. Jag har börjat packa sånt vi inte använder. Jag är inte en tidsoptimist som min kära man ;) jag vet hur lång tid det tar att sorter och packa allt. Plus att vi båda jobbar och man ska hinna med ungarna också <3 sen ska det städas :p men med mig vid rodret så kommer flyttlasset avgå som planerat haha.

Idag så följde Liam med tindra hem så dom lekte med beyblade en stund innan dom drog på sig superhjälte dräkterna och drog ut för att leka istället :) sen kl 18.00 så åkte christian med tindra på första skoutmötet. Dom hade haft jätte mysigt. Även fast tindra tyckte han var lite sådär "pappigt" pinsam Hahaha :p dom hade lekt massa lekar och gjort egna bullar över öppen eld :) så båda luktade som två vedträn när dom kom hem :p

Vi var ute i lekparken en stund innan vi hämtade tindra men sedan tror jag minst sagt att lilla bubblan vart trött i benen haha

Tindra var också tvungen att ta kort på sin knäppa lillasyster; )<3

Av Sandra - 29 augusti 2015 21:02

Nu börjar min höft/ljumske se dagens ljus igen! Fan vad skönt. Nu går jag normalt och det gör bara ont ibland på natten och om jag råkar vrida mig fel. Hela helgen består av jobb så jag försöker mjölka ur så mycket mys jag bara kan med familjen <3 trött som fasen är jag och vi har massor att stå i innan flytten, men vad gör det om 100 år! ;) vi har också varit och köpt allt vi behöver för dom renoveringar vi ska göra. Blir vardagsrum och alla sovrum samt kontor och hallen uppe som skall målas/tapetseras och lägga golv i vardagsrummet. Så vi har det vi gör :p men nu ska jag försöka koppla av en stund!

Dagens kissekatt tassar som kunden själv hade med sig. Så det är hennes katts egna avtryck :)

Av Sandra - 23 augusti 2015 20:10

Det är precis så jag känner mig nu! Började fick ont i vänster höft/ljumske för ca 3-4 dagar sedan. Inge allvarligt utan bara lite obehag typ men ja igår då kunde jag knappt gå! Haltade fram som jag vore 95 år. Ringde 1177 och frågade lite (på begäran av babe) Dom tyckte iaf att jag skulle åka upp på akuten så sagt och gjort. Där fick man för övrigt vänta i timtal då det skett nån allvarlig olycka. Fick träffa en kirurg läkare som tyckte att jag skulle träffa en läkare på kvinnokliniken. Det vart en sån där obehaglig undersökning men hon kunde inte hitta något fel alls och tyckte att jag skulle få träffa ortopeden. Då hade jag varit där i ca 6 timmar och började minst sagt tröttna och jag fick fan bara ondare och ondare så jag ville bara hem! Så jag sa till sköterskan att ont kan jag lika gärna ha hemma och åkte haha. Ska ringa vårdcentralen imorgon och boka en tid istället om det inte vill ge med sig. Inatt hade jag så fruktansvärt jävla ont att jag för första gången i mitt liv övervägde att ringa efter en ambulans. Men jag låg och kramp höll i christian istället och hoppades att det skulle ge med sig. Så jag har inte sovit särskilt mycket. Idag har meya varit med mormor och morfar så jag har vilat hela dagen och älsklingen har fungerat slav åt mig haha. Men trots att jag har svinigt ont så är det mycket bättre än inatt så det är jag tacksam över! Hoppas det släpper helt snart så jag kan jobba! Idag har det alltså inte hänt mycket alls :p

Vi har hunnit med lite utomhus mys innan jag vart helt färdig iaf :) imorgon ska vi på kalas hos tjejernas kusiner.

Klätter apan som ska upp överallt

Av Sandra - 19 augusti 2015 20:45

Känner mig så fruktansvärt lycklig. Allt är precis som jag alltid drömt om! Jobbar, stressar och står i gör vi båda två, men vi kommer hem till varandra varje dag och jag får hålla om min man och tala om hur mycket jag älskar honom <3 jag får mysa med våra underbara små skruttar och le åt deras bravader :D till och med när alla går stackars mami på nerverna så är dom det underbarast som finns <3 snart flyttar vi till vårat drömhus! Livet leker verkligen! Och jag njuter av varje sekund.

Idag har jag jobbat. Åkte hem på lunchen och käkade med mamma och småtjejerna innan jag åkte tillbaka på jobbet. När alla väl var hemma så har vi ätit pannkakor och busat så det stått härliga till. Slutade med ett fullskaligt krig med Tindras pistoler som skjuter gula skumgummi grejer haha. Brudarna ägde stackars pappa såklart ;)
Har brist på bilder så bjuder på nån snap :p

Av Sandra - 18 augusti 2015 21:05

Då jäklar går flyttlasset!! Fy fan vad vi längtar :D men vi ska börja med att göra några renoveringar innan vi flyttar in alla möbler. Lite målning och tapetsering :) man vill ju lixom skapa sitt eget. Vi började med att ta med tindra på bauhaus så hon fick välja vad hon ville ha i sitt rum. Så nu små packar man lite här hemma och städar lite så att det ska gå så fort som möjligt att flytta och städa ur lägenheten sen :) så idag har jag mest städat. Tindra har varit med mormor i skogen och plockat massa blåbär :) utöver det så bjöd vi in Christians föräldrar på middag igår då vi hade tinat en jäkla massa kyckling :p tindra spenderade ca 1 timme med att göra efterrätter till oss <3 go gumman! Meya har två favorit ord just nu. Det är NÄÄÄÄ! Och bajs. Haha och så fort man säger: vill meya ha mat så får man ett stort Aaahh! :p hon gillar att snacka vårat lilla vilddjur <3 märks att hon tar efter tindra mycket :) nä nu är jag helt slut! Kom nyligen hem från jobbet och imorgon vankas det massa jobb :p

Av Sandra - 16 augusti 2015 20:28

Imorse skulle jag jobba en snabbis innan det blev en tur till huset för att gå igenom allt. Meeeen det var ju så underbart roligt att min kund inte hade för avsikt att dyka upp eller meddela detta! Så där satt man ännu en gång och var irriterad. Synd att det ska behöva vara så med vissa. Jag vill helst slippa börja ta en bokningsavgift men snart blir man så illa tvungen. Inte kul att spendera tid på jobbet och vänta på någon som inte dyker upp. Då umgås jag mycket hellre med familjen <3. Ja som sagt sedan åkte vi till huset och gick igenom allt nödvändigt. När vi var klar där så var det raka vägen ut till njurunda för att fira Amanda som fyllde år. Synd bara att meya vart super grinig då hon inte hann sova tillräckligt :( men dom hade roligt ändå. Det hoppades massa studsmatta och fikades för fulla muggar :) Jag har dock varit lite av en bitch idag känner jag, har ju DEN mördrömms veckan. Sååååå jag får be om ursäkt till alla som drabbats av mig idag haha. Nåja nu börjar en ny vecka med massa jobb och flyttförberedelser :)

Den ultimata massagen haha :p

Av Sandra - 15 augusti 2015 20:44

Åhhhh nu kan vi äntligen andas ut och säga att vi är nu stolta ägare av ett hus! Fy fan vad skönt! På ca 2 veckor har vi bjudit på ett hus, sålt lägenheten och skrivit kontrakt på huset! Kunde inte vara lyckligare än vi är just nu :D vi kommer att flytta in om ca 1-2 månader ???

Av Sandra - 10 augusti 2015 11:29

Kan det snälla bli fredag snart! Vi är så fruktansvärt nervösa både jag och christian! Vill ha svar nuuuuu! Håller tummarna tills dom blir blå :p
Idag är Christians första arbetsdag efter semestern :( känns skit tråkigt! Vill ha han hemma jämt ju. Men men vi måste båda jobba så det är inte mycket att göra åt. Nu ska jag försöka lägger vårat lilla busfrö en stund så hon får vila lite. Sedan ska jag dammsuga av en snabbis och ta mig en dusch. Ikväll blir det jobb för min del också. I helgen har vi tagit små roadtrips bara och myst lite :) pressat ur det lilla sista ur semestern lixom ;)

Sjukt tomt här hemma utan tindra och christian. Bara jag och meya som stökar runt :p <3

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards