ourfamily

Alla inlägg under september 2016

Av Sandra - 24 september 2016 20:30

Ja denna dagen har bestått av massa fläng så nu är kroppen inte med längre ;) först klädbytar dag där vi shoppade massa nytt åt Simon. Han har vuxit massa på senaste tiden och behövde i princip en ny garderob hihi. Sen vart det en sväng förbi mamma och pappa för surr och kaffe. Drog vidare på birsta för lunch med Christians familj. Jag fick äntligen sushi som jag har längtat efter!! Lite annorlunda med vegetariskt men det funkade helt klart :) därefter åkte vi en sväng då meya slocknade i bilen. Lyckades stöta på en hel älg familj. Fick dom rackarna på film men inte så tydligt som jag velat då dom drog in i skogen snabbt som ögat. Väl hemma så började Christian fixa med ett nytt lock till brunnen och jag grejade på inne lite, mest för att hålla mig vaken och rörlig. Sätter man sig för mycket en sån här dag så sitter man fast sen! Måste verkligen ändra läge en miljon gånger *pust och stön*

Lite senare kom Christians farmor och faster förbi med massa blomlökar :) så Christians farmor hjälpte mig att få ner alla i jorden medans Maja (faster) busade med cane. Vart lite kaffe och go fika på det :)

Nu är man slut som artist! Får bli en lite lugnare dag imorgon tror jag bestämt :)

Av Sandra - 21 september 2016 20:36

Idag har vi varit med mormor en stund innan vi hämtade Simon på skolan. Väl hemma så har ungarna lekt ute och haft en liten picknick. När älsklingen kom hem så tog jag med mig min onda kropp upp på övervåningen och vilade en stund. Behövde definitivt stämpla ut en stund idag kände jag! Christian var påväg upp för att lägga meya när jag vilade men det hade lilla bubblan svårt att acceptera idag då jag legat uppe hela eftermiddagen. Hon vart jätte ledsen lilltjejen för att hon inte fick lägga sig med mig. Så nu sitter jag här i hennes rum och väntar på att hon ska somna ;) mamma hjärtat tog över det onda <3 snart ska jag gå ner och mysa lite med prinsen innan man bäddar ner honom för kvällen <3

Har ringt på en ny bil också men det visade sig att ägarna är i USA tills nästa helg så hoppas att vi kan åka och kika på den då! Nämen nu snarkar fröken så dags att smyga ner!

Av Sandra - 20 september 2016 21:06

Ja nu var det minst sagt ett tag sedan jag skrev här! Det beror på mycket, fullt upp, sjukt ont och varken ork eller lust. Men tänkte att det kan ju ändå vara ett litet tidsfördriv såhär på kvällen när meya somnar. Sedan var det faktiskt roligt att sitta och kika tillbaka i bloggen. Blir lite som en dagbok som alltid finns till hands :)

Till uppdateringen då! Simon växer så det knakar i fogarna, går i skolan och är allmänt nöjd med vardagen ;) han började fotbollen nu i sommar och trivs bra med det. Just nu är det vinter uppehåll och när han fyllt 10 så ska vi kika lite närmare även på boxningen som han alltid varit intresserad av men han har varit för ung för att börja.
Meya är väl lika galen som vanligt haha, hos henne är det väl mest håret som växer så det knakar ;) under dagarna är hon nu helt blöjfri vilket är jätte skönt. Brukar ha blöja när vi åker iväg nånstans då man inte alltid kan slå på bromsen för att ut och kissa hehe.
Och i november kommer lillebror till världen! Ungarna längtar som bara den! Och det gör vi också. Måste även erkänna att jag längtar enormt mycket att få min kropp tillbaka! Tredje graviditeten har varit mindre rolig, jag har alltid haft fruktansvärd foglossning men denna gången tar priset! Men nu är det inte länge kvar. Snart kommer våran lilla prins.
Christian jobbar och står i och är världens bästa pappa och make ;)

Cane har gjort världens tillväxt spurt och är nu ca 62 cm i manken och 53 kg tung :p go grisen våran.

Just nu längtar jag faktiskt till julen. Att få spendera en lugn och fridfull jul med familjen och våran ny kläckta lilla kotte <3

Bjuder på en liten bildbomb också!

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards