ourfamily

Alla inlägg under mars 2014

Av Sandra - 27 mars 2014 16:01

Idag var det dags för älsklingen att gå tillbaka till jobbet så idag har vi bara varit brudar hemma :p åkte iväg på vårdcentralen för tindras sista prover förut. Fick ju skjuta upp det då det bara var mig hon ville ha med sig när hon skulle ta blodprov då hon tycker det är väldigt otäckt :( men det gick bra! :) lillasyster vart lite gnällig just precis när sjuksyster skulle sticka så hon distraherade tindra lite från själva nålen :p teamwork hehe. Efter det åkte vi hem och skruttan är nu ute och leker med amelia och meya bara äter och äter :) på lördag så blir det födelsedags fika. Så vi ska hinna med och baka lite! Imorrn ska skruttan till tandläkaren men dit fick mormor följa med :) hon ska laga så tar ju lite längre tid.

Jag har så gott som tappat all vätska iaf så på en vecka var 11 kilo borta. Har inte vägt mig nått mer så ska göra det :) snart passar ringen igen :D och skorna är inte trånga längre så det är riktigt skönt! Sen är ju foglossningen nästan bortblåst. Kan kännas lite ostadigt men gör inte ont :)
nu har meya somnat så ska försöka lägga henne en stund så kan jag plocka lite här hemma :)

Av Sandra - 16 mars 2014 11:01

Idag har vi myst allihopa på morgonen sedan bar det av till bbh för meyas koll :) allt var tipp topp med våran lilla panda! Mjölken har börjat runnit till nu också och det märks att lilltjejen är mycket nöjdare <3 nu snusar hon och sover, vilket hon gjorde hela undersökningen hehe och tindra ville verkligen titta på gladiatorerna så hittade det på tv4 play så hon är bänkad i soffan med en stor portion jordgubbar :) christian har åkt iväg för att köpa kablar så han kan koppla in boxen i tindras rum så hon kan se sina program där också :) snart är det dags att göra nån lunch!

Av Sandra - 15 mars 2014 11:07

Våran lilla panda ville komma ut på mammas födelsedag och hej o hå så fort det gick! Hann inte med bedövning heller som jag hade tänkt haha men måste säga att det var riktigt skönt att det gick så fort och inte 30 timmar igen :) Nu börjar snuttan vakna så dags för ny blöja och mat <3



Lilla meya <3

Av Sandra - 8 mars 2014 19:48

Idag firar jag och älsklingen 1 år. Känns som att tiden gått extremt fort samtidigt som det känns som det alltid varit vi <3

Imorse åt vi frukost och sedan blev det ett samtal till förlossningen. Hade väldigt mycket förvärkar i förrgår och hon rörde sig väldigt mycket men de här två dagarna har hon varit lite lojj så vi ringde och fråga. Dom tyckte att det var säkrast att vi kom in för att lyssna :) allt var bra eller riktigt bra hehe hon sa att meyas kurva var ett skolboks exempel <3 läkaren kollade också livmodertappen och jag var öpen 2-3 cm så hon kände hennes huvud :) så nu får vi hoppas att hon kommer snart!
När vi kom hem så vilade jag någon timme innan vi åkte på birsta en stund. Käkade lite och gick runt o kika. Tog en tur med bilen efter det och pratade massa framtid <3 Nu är hjärtat och tränar och jag passar på att titta lite på walking dead ;) tror christian är en skrajsen liten katt :p han vill aldrig se hihi.

Har förvärkar nu också men är väl bara falskt alarm som vanligt ;)

Av Sandra - 5 mars 2014 22:02

Idag har jag och skruttan bara haft en mys dag då hon haft lite ont i magen igen. På eftermiddagen åkte hon till sin pappa och jag o christian gjorde oss iordning direkt när han kom från jobbet. Därefter blev det middag med mina föräldrar <3 vi tänkte att det var värt att passa på och fira lite med päronen innan lilltjejen kommer ut ju. Är egentligen på lördag våran 1 års dag äger rum :) men då kanske vi har ett litet knyte om vi har tur :D vi fick en jätte fin blomma av mamma och pappa <3 så vi har haft en riktigt mysig kväll! Nu är vi hemma igen, bänkade i soffan och känner lugnet. Imorgon vet jag inte alls vad jag ska hitta på medans älsklingen jobbar! Kanske försöka rita lite, måste komma igång med det igen. Man har ju inte tidsbrist precis ;)

Av Sandra - 4 mars 2014 22:41

Nu är jag sååå redo för att våran lilla panda ska komma ut. Men än så länge trivs hon väldigt bra inne i magen :p Förvärkar har jag varje dag nu och tröttare än allt tröttast är jag för den delen också! Så nu när tindra varit ledig från skolan så har vi tjatat på mormor att hon ska köra omkring med oss och hitta på lite allt möjligt :p mest bara för att vara sysselsatt så man inte däckar som en klubbad säl i soffan ;) Så idag har vi varit ute och åkt lite, käkat lunch och fördrivit tiden :) när vi kom hem så målade vi en stund innan det var dags för middag. Christians föräldrar var hit en sväng på kaffe också. Imorrn åker tindra till pappa sin och vi ska ta med oss päronen ut och käka <3 vi firar 1 år på lördag men vågar inte vänta med resturang besöket då det är omöjligt att veta när det blir dags för förlossning :p hoppas på snaaart iaf för nu vill vi träffa vårat lilla busfrö! Tindra brukar säga åt henne att komma ut NU! Med jämna mellanrum ;) nä nu ska jag återgå till att glo på tvn och hoppas på att sammandragningarna ska bli värre! (Slutar väl med att hon blir sen bara för man är otålig)

Av Sandra - 2 mars 2014 13:04

Ja då var man sjuk igen då! Hoppas inte det bryter ut i världens feber denna gången dock. Just nu är det bara halsen, näsan och hjärnan det är fel på ;)
Igår var vi på bio iaf och såg tingeling och piratfen. Jag tyckte den var jätte bra :D tindra tyckte också den var rolig :p kanske inte fullt lika imponerad som mig då haha mysigt var det! Tror till och med christian gillade tingeling ;) efter bion var vi på mio och några till affärer en sväng och kikade lite. Väl hemma gjorde christian middag och jag vilade ryggen ett tag. Idag har vi bara haft en mysdag med go frukost, tv, tränat alfabetet och räknat m.m Alfabetet och träna på att skriva bokstäver tycker hon är riktigt roligt :) får nog köpa en till sådan övningsbok sedan! Jag får hejda henne och säga att vi gör bara några bokstäver åt gången varje dag så hon faktist ska komma ihåg dom. Christian har precis gått iväg för att träna så tindra spelar lite xbox och jag har sammandragningar eller förvärkar tyckte barnmorskan mer att det lät som när jag beskrev :) Många tror att hon kommer komma nu till veckan men jag har nu fått för mig att hon kommer blir sen :p hehe tror det beror på att det känns lite overkligt att hon ska komma ut alls just nu :) Är väl för att det är så pass nära som det känns så. Jag måste packa klart väskan till förlossningen! ! Säger att jag ska göra det hela tiden men glömmer bort och tänker äh jag hinner, hon kommer väl inte än ;)
När christian kommer hem så ska vi åka och handla sen ska både jag och tindra ta ett bad och hon skulle behöva städa sitt rum lite. Sen blir hon ledig från skolan i början av veckan tills hon ska till pappa sin. Är ju sportlov så hon får vara hemma med mami några dagar <3 hon var väldigt less att vara på skolan förra veckan och vill vara hemma och mysa <3

här har hon knyckt kläder i christians garderob ;) det var jätte roligt haha!

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards