ourfamily

Alla inlägg under september 2014

Av Sandra - 30 september 2014 19:26

Vi var på hus visning av vårat drömhus igår! Vi vart så sjukt förälskade av huset tills mäklaren började räkna upp felen! Allt hade vi kunnat lösa men fuktskadorna i källaren var övermäktigt sååå det sket sig. Vi håller på och renoverar sovrummet hemma nu iaf. Älsklingen målar vårat nu sen ska han lägga nytt golv i vårat och i tindras rum. Vi var in på kungsängen och beställde en ny säng igår så vi får hem den i slutet av oktober. Vi läääängtar!!! Måste ringa bvc också för meya är liiite för snabb för sitt eget bästa. Nu står och med stöd och reser sig själv hela tiden hon har drygt 2 veckor kvar innan hon är 7 mån. Det går lite för fort då hon inte förstår att hon måste vara lite försiktig. När hon är lite trött så blir hon extremt klantig. Man måste vara snabb som tusan med lilla bubblan nu <3 Stor tjejen våran har tagit hål i örat också. Det blev ett hål nu. Hon tyckte det gjorde lite ont men hon fick ju iaf sitta i mammas knä :)
Idag tog jag och meya en promenad ner på stan och gick o strosade lite. Slutade med en present till älsklingen :) jag köpte en ny klocka till honom. Han har lite dille på klockor tror jag :p han vart iaf jätte glag och nöjd <3 sedan började vi gå mot kubal och babe plockade upp oss vid cementa när han slutade jobbet. Nu sover bubblan och christian är iväg och köper nån fler roller. Snart ska jag lägga mig i ett bad.

Av Sandra - 24 september 2014 07:47

Igår var vi och handlade golv osv till vårat och tindras rum. Så i helgen ska vi måla och nästa vecka lägger vi nog golven :) på måndag ska vi på visning och se om huset vi hittade är lika fint i verkligheten som på kort! Vi har varit och kikat vart det ligger och jag vart kär direkt. Nu är det bara insidan kvar att inspektera. I söndags började jag att göra christians tindra tatuering. Vart en del kvar att göra då meya blev väldigt mammig och ville inte alls vara med farmor hehe. Ja förutom det så kryper meya för fullt <3 hon tog sina första kryptag den 18 sep :D duktiga tjejen! Hon är mycket tidigare än vad tindra var men jag tror fasen att det ligger väldigt mycket i att man går inte och bär på andra barnet lika mycket som man gör med första :) då var man lixom extra överbeskyddande :p Sen har meya lite bråttom överallt haha hon försöker resa sig vid vardagsrums bordet också men det slutar aldrig bra. Såna benmuskler har man ju inte än ;) Idag har tindra skoljoggen på skolan så hon tog med sig en springslant :) Snart ska jag vila lite med meya innan man sätter igång och plockar o förbereder så vi kan börja renovera.

Av Sandra - 18 september 2014 13:15

Fy vad jag är trött hela tiden! Igår tog vi en promenad på över två timmar med svärisarna :) riktigt skönt var det. Blir nog en promenad ikväll igen. Meya har tagit sina första kryptag!! Våran lilla bubbla börjar bli stor! <3 tänk att hon redan är hela 6 månader! Efter promenaden idag så ska vi nog åka ut och strö kika på några hus som är till salu :)

Av Sandra - 11 september 2014 15:26

Jag har kännt mig så sliten och hemsk nu ett bra tag men jag tror jag kommit på varför! Jag måste färga håret!! Det är den här förbannade utväxten som gör att jag känner mig deprimerad och ful. Så ikväll ska håret färgas och jag ska ta mig ett varmt bubbelbad sen blir det några tända ljus och en film med älsklingen när små skruttarna har somnat <3 Har gått igenom tindras garderob nu och gjort oss av med en massa kläder! Fy skjutton vad mycket hon hade där.. och hon använder inte ens hälften. Nu vilar meya och tindra leker så jag ska försöka slappa lite innan christian kommer hem, för då blir det handling :)
Imorgon ska tindra till tandläkaren och jag ska på synundersökning och se om det blivit sämre genom åren eller om man ser som en hök ;) haha nä men jag har ju synfel. Bara för tjurig för att använda brillorna. Men har faktist blivit duktig på att använda dom då och då :)
Nä nu ska jag enbart lägga mig på soffan och stirra upp i taket när man har chansen ;)

Av Sandra - 8 september 2014 12:00

Fy vad jag tycker helgerna flyger förbi! Är nog för att jag helst vill ha christian hemma hela tiden <3 i lördags bjöd vi hem mina och christians föräldrar samt hans mormor :) vi lagade tapas och gud så gott det blev :) riktigt mysigt var det! Igår kom paulina och tommie förbi, sedan var vi till lekparken och träffade meyas kusin. På kvällen myste vi bara si soffan och kikade på film <3 Nu har jag precis varit på promenad och meya snarkar i vagnen. När hon vaknar ska det städas. Tindra kommer hem sen men eftersom hon har en kompis med sig hem idag så har jag samvete att städa :) det vart fasen kallt ute! Avundas meyas mysiga vagn nu med go filtarna :p.

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards