ourfamily

Alla inlägg under november 2014

Av Sandra - 22 november 2014 15:19

Lagom till när vi klev upp imorse så ringde älsklingens jourtelefon så han fick åka och jobba. Så mormor och morfar åkte med oss till sktidskoskolan :) efter det åkte vi på birsta och handlade lite julklappar och pepparkaks dräkt osv till tindras julshow på skolan. Christian kom ut till birsta när han hade jobbat klart <3 nu är vi hemma och slappar lite. Snart kommer christians mamma hit för jag ska sminka henne innan hon ska på middag med jobbet.

Av Sandra - 20 november 2014 15:06

Fick vara uppe inatt igen med en jätte pigg meya :p hon somnade om efter ca 2-3 timmar. Gjorde tindra klar för skolan och mormor gick med henne dit. Sen har jag och bubblan sprungit i tvättstugan. Lite jobbigt utan bärselen men men inte mycket att göra åt. Sedan har jag städat lite, tindra har lekt med meya och nu bakar tindra pepparkakor :) imorgon skulle mormor och morfar ta med henne på någon ny film på bio :) snart ska meya få vila lite och jag ska passa på att boka biljetterna till dom. Sen ska jag göra middag och springa lite mer i tvättstugan. Den har varit ledig hela dagen, hur skönt som helst! Vi var på en promenad också innan tindra slutade skolan. Var fasen kallt ute idag! Tappade känseln i låren haha men 3 km blev det iaf :)

Av Sandra - 19 november 2014 19:59

Nu har tindra varit på miniorerna, vi har hälsat på farmor och jag o skruttan har varit upp på gymmet :) hon fick följa med mig och träna denna gången <3 lättare om jag går direkt efter middagen och älsklingen på kvällen :) nu har vi precis badat allihopa så nu sitter tindra med läxorna. Matten går bra där behöver hon knappt hjälp. Meya försöker komma åt läxorna, utan framgång ;) men fy vad klen jag har blivit!! Men ville inte lägga på mer heller när jag var själv så fick duga med ynka 40 kg i benpressen haha men men ändring ska det bli!

Av Sandra - 19 november 2014 12:29

Ja christian jobbade ju som sagt inatt. Meya lyckades slå upp ögonen när jag skulle gå och lägga mig. Hon flög upp och messade: paba, pa, bapa; pappa! Haha såå vi vart uppe halva natten då hon vart tvär pigg :p hade precis slumrat till båda två när christian kom hem. Så han var supergullig och klev upp med tindra imorse och gick med henne på skolan. Han är ledig idag eftersom han fick jobba natten. Så jag och bubblan fick sova till 10.. sååå skönt. Jag blir helt väck om jag inte får iaf 9 timmars sömn. Nu vilar meya och vi ser en film. Snart ska christian hämta tindra på skolan och gå med henne till miniorerna. Sen blir det läxläsning och laga middag.

Av Sandra - 18 november 2014 22:16

Idag har meya och tindra verkligen levt loppan här hemma :D massa stoj och bus. Meya blir totalt överlycklig när tindra leker med henne. dom har övat massa med gåbordet också så nu trallar hon runt för fullt. Älsklingen jobbar och kommer väl hem någon gång inatt. tindra var lite plutt för hon inte kunde säga godnatt <3 små damerna sover nu iaf och jag ska se nån serie innan jag hoppar i säng.


 

Av Sandra - 17 november 2014 22:14

Nu avslöjade jag överraskningen för tindra ändå :p men älsklingen tyckte också att vi lika gärna kunde berätta för henne så hon ev kan göra nån liten skylt/plakat eller liknande. På måndag ska jag och skruttan gå på gladiatorerna :D hon vart överlycklig! Ska bli jävligt skojj! Hoppas hon kan få nån autograf också! Idag har vi handlat lite när christian kom hem sen har vi mest myst allihopa och pladdrat om allt och inget :) tindra har somnat och jag håller på o lägger meya som har blivit lite av en nattuggla igen. Lägger vi henne för tidigt så ser hon det som en liten tupplur ;) så måste lägga henne efter 21 iaf annars vaknar hon igen. Imorgon ska jag kolla om det finns någon tvättid på förmiddagen. Älsklingen ska jobba kväll imorgon också så blir bara bruttorna hemma. Vi får hitta någon bra film och mysa ner oss i soffan <3 sen går christian på beredskap på torsdag så jag har fixat med mamma så hon eventuellt kan hämta oss från skridskoskolan på lördag om han skulle bli utringd så vi inte blir strandsatta där borta :p vi hade ju kunnat gå hem isåfall men tindra kanske blir lite trött i benen efter hon åkt massa. Hon ville att christian skulle ta med sina skridskor och åka med henne så det ska han göra nästa gång om han hittar igen dom i förrådet. Dumt att göra det nu på lördag om jobbet ringer. Det var allt för idag! :)

Av Sandra - 15 november 2014 21:49

Imorse var paulina hit en sväng. Sedan åkte vi och lämna meya till farmor på birsta så dom strosade runt där medans jag och älsklingen åkte och bowlade :) vi hade en liten dejt dag sådär :p eftersom meya är så mammig så passade vi på under dagen då det i regel funkar bättre än mot kvällen med barnvakt en stund. Och på birsta har hon så mycket att kika på så hon tänker inte så mycket på att jag är borta, förrns vi väl dök upp på birsta efter bowlingen haha då skulle hon fort upp i famnen :p men det hade gått jätte bra att vara med farmor ett par timmar idag :) lilla kusin edvin var med också så dom har lekt. Var super mysigt att gå och bowla bara jag och Christian <3 när vi hämtat meya så åkte vi en sväng så hon skulle få sova lite innan vi åkte till christians föräldrar för att fika. Vi har världens roligaste överraskning till go skruttan också!! :) tror hon blir jätte glad! Men nu ska jag bara hålla tyst om vad det är i en heeel vecka! Jag är sämst på att hålla överraskningar :p blir så ivrig! Just nu sitter älsklingen och beställer lite smått och gott från gymgrosissten och jag sitter i sovrummet och väntar på att bubblan ska somna. Imorgon blir det träning igen. Har sån sjuk träningsvärk att jag håller på att dö så fort jag ska lyfta upp meya hahhaa men skönt är det!

Nu ska jag läsa lite tills meya somnat.

Haha jag har en kaxig man ;) men men han ägde mig totalt :p

<3

Av Sandra - 12 november 2014 22:05

JAG har utan tvekan universums HETASTE man!! för att inte tala om att han är den mest romantiska, snällaste och underbaraste mannen på jorden! jag hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle vara såhär lycklig :D du gör mig hel hjärtat <3


   

 

  

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards