ourfamily

Alla inlägg den 2 januari 2015

Av Sandra - 2 januari 2015 17:06

Idag började dagen med en tripp till drakborgen där ungarna fick leka en stund. Sedan åt vi lunch på ikea och därefter åkte vi och bowlade :) meya sov medans vi bowlade. Självklart var vi ju tvungen att få banan precis bredvid en familj med flera ungar varav 1 flicka var förvildad! Självklart ska barn kunna leka och ha roligt men för fan ha lite disiplin på ungarna! Det är inte meningen att ditt barn ska stå och hoppa, skrika och föra djävulen på våran bana och upp i våran vagn där vår yngsta dotter ligger och sover. Hon till och med står och lutar sig mot vagnen. Fick fint flytta på henne en gång och sa snällt tut tut. Denna flicka var kanske 5 år gammal. Vad gör föräldrarna? Ingenting såklart! Dom bryr sig skiten i vad barnen gör. Dom får fan röjja precis som dom vill idag för alla vuxna är så livrädda att vara bestämd och faktist säga till sina barn på skarpen! Samma på drakborgen. Två äldre barn som hoppar och slänger sig i bollhavet där meya sitter. Föräldrarna säger fint meen gumman var försiktig ser du bäbisen som sitter där. Jag tog upp meya och gick för barnen skiter blanka fan i vad föräldrarna säger! Hade det varit min äldre dotter hade jag blivit förbannad om hon inte lyssnade första gången och plockat ur henne ur bollhavet!! Oavsett ålder så ska man lära sig att ta hänsyn till andra!! Som vanligt så är jag tyst och avlägsnar mig från situationen. Jag vill inte behöva säga till andras ungar. Och jag blir så förbannad sådana gånger att föräldrarna skulle få sig en jävla avhyvling om jag satt igång. Tindra vet hur man beter sig om man är på de små barnens område på drakborgen. Hon kan vara där och busa med meya eller edvin. Hon tar hänsyn till att det är små barn där och hon är försiktig!

Man är inte dum med sina barn för att man säget till dom på skarpen! Att man lär barnen hänsyn, tacksamhet, tålamod och disciplin!! Ni som är livrädda för att "skälla" på era barn ska veta en sak, ni gör dem och resten av omgivningen en otjänst! Dom blir bortskämda odrägliga snorungar rent ut sagt! Och frågan kvarstår! Vad blir det av dem när de växer upp??

Nu har jag skrivit av mig! Over and out

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards