ourfamily

Direktlänk till inlägg 28 mars 2015

maktlös

Av Sandra - 28 mars 2015 10:35

Meya har varit sjuk och kräkts. Hon har inte fått behålla nånting alls. Inte ens vatten eller vätskeersättning. På torsdags morgon så kände jag att hon inte alls är bra. Den glada spralliga tjejen var totalt bortblåst. Jag fick inte sätta ner henne för en sekund och hon somnade hela tiden så jag ringde sjukhuset direkt. Meya har redan ganska låg vikt så hon har lixom inget att ta av om hon blir sjuk. Vi fick iaf komma till barnkliniken på en gång så älsklingen skyndade sig hem och vi åkte dit. Vi vart inlagda och meya fick en sondslang. Det var bland det jobbigaste man måste göra som mamma! Sitta och hålla fast henne när dom stoppar in slangen genom näsan ner i magen :( när sköterskan gått ut så började jag gråta jag också. Men det är ju för hennes eget bästa <3 vi fick börja med att ge vätskeersättning i sonden och sedan lite välling. Hon sov mest hela torsdagen.
Nu är vi hemma iaf och meya är så mycket piggare! Hon får behålla vällingen och små klämmisar och hon dricker vatten! Så skönt att det går åt rätt håll. Hon är fortfarande lite grinig och vill mest att man bär på henne <3 Idag ska vi prova med lite vanlig mat till lunch.

Jag måste iaf få slänga mig i duschen sen och fräscha till mig. Man känner sig som sju svåra år. Knappt sovit då man vaknar stup i kvarten för att kolla till lillpyret.
Mamma kunde hämta tindra på skolan i torsdags iaf så hon har sovit hos mormor i två nätter. Vi har pratat med henne på telefon några gånger. Hon vart ju såklart orolig hon också. Så ikväll blir det mys och film för hela familjen! <3 Vill bara mysa ner mig med alla mina älsklingar i soffan och känna lugnet <3

Man fick ju bara sova en förälder på sjukhuset så Christian fick åka hem på kvällen. När vi kom hem så fann jag sängen såhär ;) tror min kära man saknade att ha mig där hi hi <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 6 april 2017 07:55

http://nouw.com/mrsinkytattoo Nu byter jag blogg

Av Sandra - 4 april 2017 20:06

Idag gjorde vi oss klara och åkte hem till Malin för kaffe och strunt prat. Meya lekte med jenna en stund och sedan åkte vi och hämtade Simon på skolan, han hade med sig en kompis hem idag så dom har snickrat lite ute samt glott på roliga videoklipp....

Av Sandra - 3 april 2017 22:58

Idag hämtade jag Simon tidigt då jag var till veterinären med eris för en besiktning. Väl hemma så vart det massa bus och mys för ungarna. Meeen det dröjde inte länge innan Simon inte hade något att göra. Fy bubblan vad uttråkad man kan bli i den åld...

Av Sandra - 2 april 2017 09:00

Skrev ett långt inlägg igår som försvann! Men summan av kardemumman var att vi hade en jätte mysig dag igår. I fredags åkte vi till Umeå och igår fick jag en lång sovmorgon :) när jag vaknade så städade jag lite och sedan kom mormor och morfar hem me...

Av Sandra - 29 mars 2017 21:22


Idag kom Marie på besök. Hon kom med blommor till mig och present till meya som fyllt år och till junior :) vi drack en massa kaffe och surrade om allt mellan himmel och helvete haha. Efter det vart det en tripp till Mekonomen för att släcka tvåorna....

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards