ourfamily

Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

gravid hjärna

Av Sandra - 13 februari 2014 14:40

Ja det var ju det här med minnet :p men idag känns det som att jag har liiite koll iaf. Det är väl då man har glömt något viktigt! Tindra har iaf kommit hem från skolan så hon passar på att slappar lite medan jag hör mat, lika bra hon och jag äter INNAN christian kommer hem och vi ska åka o handla. Vi har en tendens att bli lite griniga annars ;) undrar om det är ärftligt haha. Hon var jätte ledsen när hon kom hem och ville inte säga varför men gav till slut med sig (hon fick för sig att jag skulle bli arg) hon trodde nämligen att hon tappat bort sin telefon. Jag förklarade då att det gör ingenting och att den nog kommer fram isåfall, det var därför vi köpte en liten billig knapptelefon. Det gör helt enkelt inget om den skulle gå sönder eller försvinna. Hon är ju som sagt 6 år och det är inte meningen att det ska bli för stort ansvar. Mer att jag ska kunna prata med henne medans hon går hem från skolan osv. Är ju bara ca 100 meter men men är man höns mamma så är man ;) jag kikade i ryggsäcken och där låg den ju såklart under några kläder :) Hon är väldigt nöjd med att få mer och mer ansvar och göra saker själv, allra helst då hon ska bli storasyster :) och jag kan nog erkänna att jag ärvt den där dalltande genen från min mamma! Att man springer och servar hela tiden och sedan inser man, men va fasen! Hon kan ju göra dom där sakerna själv! Tack vare foglossningen har jag faktist blivit tvingad att sluta med mitt springande så fort hon vill nått, vilket faktist bara har varit bra både för henne och mig :) sen är christian bra på att påminna mig om att hon inte är en bäbis ;)

Nog om hönsmamman! Idag ska vi iväg och handla mat och grejjer till fika för christians födelsedag. Sedan vill ju tindra såklart köpa en present till honom också <3 så hon ska få välja ut något :) efter handlingen så ska vi hem till christians föräldrar då hans pappa fyller år :)

Nu vart det ett ganska långt inlägg i väntan på kycklingen i ugnen ;)

hehe vi fick sminka christian igår :) <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 6 april 2017 07:55

http://nouw.com/mrsinkytattoo Nu byter jag blogg

Av Sandra - 4 april 2017 20:06

Idag gjorde vi oss klara och åkte hem till Malin för kaffe och strunt prat. Meya lekte med jenna en stund och sedan åkte vi och hämtade Simon på skolan, han hade med sig en kompis hem idag så dom har snickrat lite ute samt glott på roliga videoklipp....

Av Sandra - 3 april 2017 22:58

Idag hämtade jag Simon tidigt då jag var till veterinären med eris för en besiktning. Väl hemma så vart det massa bus och mys för ungarna. Meeen det dröjde inte länge innan Simon inte hade något att göra. Fy bubblan vad uttråkad man kan bli i den åld...

Av Sandra - 2 april 2017 09:00

Skrev ett långt inlägg igår som försvann! Men summan av kardemumman var att vi hade en jätte mysig dag igår. I fredags åkte vi till Umeå och igår fick jag en lång sovmorgon :) när jag vaknade så städade jag lite och sedan kom mormor och morfar hem me...

Av Sandra - 29 mars 2017 21:22


Idag kom Marie på besök. Hon kom med blommor till mig och present till meya som fyllt år och till junior :) vi drack en massa kaffe och surrade om allt mellan himmel och helvete haha. Efter det vart det en tripp till Mekonomen för att släcka tvåorna....

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards