ourfamily

Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av Sandra - 24 oktober 2016 20:35

Tjoho! Nu är det inte länge kvar som denna lilla bulle ska bakas! Idag var vi hos barnmorskan och gjorde klart med förlossnings brev osv. Lilla junior låg mycket riktigt åt rätt håll som jag anat :) meya tyckte det var lika spännande denna gången att få höra lillebrors hjärtslag <3

Christian var ledig idag så när vi var klar hos barnmorskan så hämtade vi Simon på skolan. Åkte och kikade i lite affärer innan det var dags att dra sig hemöver.

I helgen har vi pysslat lite inför halloween, shoppat lite inför halloween och myst massor <3 Christian överraskade oss med middag ute på dragon house och det var super mysigt!
Simon ville öppna sin spargris och åka på leksaksaffären också så det gjorde vi :) han hittade några små grejer han ville ha. Meya vart helt galen i slajmet han köpte så vi måste nog inhandla en åt henne också :D hon ska få ta lite slantar ur sin spargris och handla hon med. Jag har alltid tyckt att det är bra när barnen lär sig att spara och handla för egna pengar :) dom lär sig tidigt att saker kostar och att man måste spara till vissa grejer. Så även meya brukar få en liten peng när hon gör saker med Simon. Som att lägga in tvätt i torktumlaren el liknande. Sen är hon ju inte sen att utnyttja mormor haha! Mormor gav nämligen Simon 100 kr som meya såklart såg ;) varpå hon sträcker ut näven och utbrister: JAG åsså! Få pengar! Men men det funkade ju ;) dom fick varsin hundring att handla för på Ikea haha. Dom köpte varsin stor boll/nalle och Simon ett mjukt sittunderlag att ha på skolan (då stolarna är hårda) och meya tog även en diskborste för den var sååå söt!

Ja utöver det så vankas det på som vanligt. På lördag blir det halloween ståhej och carro o Christian kommer hit för att fira med oss <3 (carros karl heter också Christian)

Presentation


Mitt namn är Sandra! Jag är 27 år. Min familj består av min man Christian och våra 3 barn Simon (9år) Meya 2 år och snart kommer lilla junior till världen. Vi har också våran go valp Cane som är en cane corso samt våran nakenkisse eris.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards